ikuti saye!

Monday, March 28, 2011

Tijah oh tijah!!!


hahahha first time baca surat ni gila gaban punya gelak hahahah... atlease dia tau gak bahasa inggeris... dr x tau apa kan... ok la tu.. cuma perlu improve lagi ja gaya bahasa tu...kalau la ada 1000 org mcm ni dalam dunia hahahah mmg konpem budak tadika menang g... jangan men2 budak2 tadika lagi cekap wooo bahasa dorang dari kita yang tua2 bangka ni hahahah....

apa2 pon tijah sabo je lah ye.. banyak lagi mat salleh len... bahasa tu dah ok! caiyok2!!!

Merlap merlip (org penang kata)

hahha kisah nya terjadi masa kat kedai makan ....benda ni dah lama dah sebenaqnya... ntah tetiba lak cik ida teringat la plak ...pas tudok sengeh2 sorang2...sambil geleng kepala.. sat2 nak gelak dulu hahahahha
Memang tahap gaban la  lawak dia ni...

Kisah nya bermula apabila Pakcik Mail( bukan nama sebenar) bekerja di sebuah kedai bersebelahan dengan kedai beger kepunyaan abg syg cik ieda , nak dijadikan ceritanya pakcik mail ni kerja nya hanya seorang tukang masak... pukul 5 ptg ja mmg terpacak la dia kat kedai makan tu.. siap apa yang patut sebab gerenti nye lah malam karang ada je pelangan yang dtg beli... makanan yang dimasak nya bleh tahan la...sedap!

Pakcik mail ni plak kalau mai keja ja konpem bawak bini kesayangan ... hahah kak anita nama dia(ni pon bkn nama sebenar) kak anita ni dia orang indon.. tp mmg fasih la cakap org2 utara ni..cuma maybe dia punya dialek je la yang ala2 kris dayanti sket hahahaha....kak anita ni bertubuh la jugak badan nyer.. chubby2 gitu.. dia ni pelik sket kalau mai ja ikut pakcik mail keja konpem pakaian ala2 ish mcm x brapa nak kena la jugak... ada 1 malam tu nak tegelak la jugak x matching langsung ...ngan tudung nya ... ngan seluar nya... yang pasti tudung sampai nak tutup bijik mata... hahahah sejemput ja muka .. ntah la nak tau emaging la sendiri...hahah

ada satu hari tu mak si Ayie(bf) ni pakai la baju yang ada labuci2 sket.. yang cik ieda pon dok perati dari awai lagi awat la kak anita ni dok tenung ja arah kami ni.. masa tu cik ieda dok sembang ngan mak si Ayie ni..mulut sembang tapi mata dok tengok kat kak anita.. kira nya masa tu apa yang mak Ayie cakap memang tak masuk kepala la hahaha... oppssss sory ye mak cik!!! ampun!!!hehehe ok2 berbalik pada cita tadi...

ok pas tu agak sangat rasa tak puas hati kak anita pon mai dekat kami dua org ni yang tgh rancak sembang.. tetiba ja dia mai dok sebelah mak Ayie...lalu dia berkata: 

kak anita: wah akak(mak Ayie)!, cantek nya baju yang akak pakai ini ya...
mak ayie: (tersenyum bangga lah) la ya ka cantek ya baju akak ini??
kak anita: ya lah akak cantek bangat akak..dekat mana ya akak membelinya?
mak ayie: (menjawab dengan konfident) ohh ni beli dekat supermarket je.. kenapa kamu suka ya??
kak anita: ya saya memang sukakan nya kak! sebab ianya nampak ituuuu pernak pernik gitu??
mak ayie: apa nita pernak pernik?
kak anita: iyaaa kak pernak pernikkkkk... cantek!
cik ieda: (dok sengeh sket2) mak cik apa tu pernak pernik??
 lalu cik ieda n mak ayie pon saling berpandangan... nak tersengeh2 kak anita ada la plak depan kami...
mak ayie: eh nita , apa yang pernak pernik nya?
kak anita: ituuuu yang manik2 orang penang panggil pernak pernik kan kak yang bersinar sinar gitu...
mak ayie: ( tanpa dengan segan silu nya) Kah! Kah! Kah! orang penang x kata aih mcm tu nita ..orang penang ta merlap merelip kot hahahahhaha
cik ieda: wahahahhaha
kak anita: oh iya iya itu yang mau cakap tadi... (dengan muka x bersalah langsung sambil dok belek2 lg baju)

dan selepas itu sempat lagi sambung dok sembang hal lain plak... hahahah saja la tu nak kaver2...salah cakap x mo ngaku... hahahha cik ieda keras perut gelak kan kak nita tu... adoiyai...

x pa la kak nita oi mcm mana pon anda pakcik mail tetap sayangkan kamooo.... I LOIKE!!!

Sunday, March 27, 2011

CEMBURU??? JELES???? UHHH!


Kenapa perempuan kata LELAKI kuat cemburu?

1- Kalau si GF tegur si BF yang cuba nak berbaik baik dengan kawan perempuan,kawan sekelas ke. Mereka akan cakap “Nak berkawan pon salah?” “Perempuan ni memang suka kongkong lah”. Tapi kalau si GF buat benda yang sama, baik baik dengan kawan lelaki, mulalah si BF nak merajuk & emosi.

*cik ieda sangat2lah setuju !!kadang2 kata ja kawan tp dok gelak2 'merenyeh' x pa la kot..hurmmm sgt geram! mau jugak la amik kapak belah dua baru tau kot! wakakaka SANGAT KEJAM!

2- Yang dah kahwin lain pulak ceritanya. Lagi lagi kalau isteri tak bekerja, duduk kat rumah jaga anak anak. Bukan main ligat lagi si suami keluar lunch dengan kawan kawan ofis, si isteri senyap je. Tapi bila isteri ber-Facebook, komen komen blog rakan blogger kat rumah mulalah nak sindir sindir, merajuk, tarik muka. Walaupun tak semua  suami macam ni tapi ada jugak kan?


*hahahah  nak tegelak pon baca artikel ni ... mmg sangat sesuai la tu.. semua mcm betol ja pon...ntah betol la jugak kan kalau p makan2 ngan kawan2 ada plak kawan pompuan x pa la pulak???? bila time nak komen2 FB ada laki yg komen2 contohnya: 'awak ni cantek la','cute la u ni' hemmm x sampai 5 min konpem dah masej sampai 'amboiii sakan no' hahahahah.. JELEZ1 JELEZ! JELEZ!


3- Cemburu si GF/isteri dengan kawan lelaki tu boleh diterima lagi, biasalah kalau dah sayang kan. Tapi ada jugak lelaki yang jeles dengan kawan kawan perempuan pasangan dia. Sampaikan GF/isteri selalu calling2 dengan bestfriend nak ajak bergossip pon dia merajuk.  Jangan cakap takde, ada ye! Walaupun tak semua.


*cik ieda baca pon nak gelak hahahahh betol3~!!


Kenapa lelaki kata PEREMPUAN kuat cemburu?

1- Perempuan ni berjiwa sensitif, kalau si Bf  macam cuba nak beramah mesra dengan cashier masa nak bayar barang atau toll gate girl time nak bayar duit tol pun dah muncung sedepa. Mulalah nak ungkit. Cerita 4tahun lepas pun boleh keluar.

*mau x nya toll gate tu sengeh skit ja yang si BF ni senyum sampai telinga sapa suh....huh! hahahahha

2- Kawan kelas si GF bagi sms or call nak tanya assaignment pon, si GF kata si BF nak menggatal dengan perempuan lain. (Tapi yang perempuan tu pon, macam dah tak da kawan kelas perempuan yang lain pulak kan? Kan dah emosi)

*sangat lah setuju! ye betol3 mcm dah x dak kawan lain dah  nak tnya..sama la ngan si BF pon ..pas tu mcm2 alasan...lalalala~~

3- Bila si BF/suami nak pergi reunion, mulalah nak cakap “tu nak pergi jumpa awek lama la tu” or “ni mesti nak mengelak keluar dengan i kan?”.

*hahhahahah mcm tu nak kene sunat lg skali la tu nampak gaya nya wahahahha

Kesimpulannya, cemburu ni normal. Cemburu tu tandanya sayang. Kalau tak sayang, suka hati awaklah nak wat apa pon terjun gunung ganang ker hahaha. Sebab dah sayang kena lah jaga elok elok kan kan kan???

Saturday, March 26, 2011

malas nya nak p keja??!!

huh sabtu yang sangat memalaskan diri cik ieda untuk p keja... sabo je la... org lain baek punya dok lending pagi2 buta ni ... cik ieda kena siap2 nak p keja... mata masih mengantok... mandi pon pejam mata wakakak teruk2!! tu la len kali tidoq lambat lg... semua gara2 edit gambar nya pasal la ni hahahha PADAN MUKA!!
rasa mcm tido sat ja... pejam mata pas tu jam bunyi bkk mata tgk hp dah pukul 7 waaaaaaaa....dan lg tu dok lending2 lg... sedar2 dah dekat 7.30 waaaaaaa terus capai towel then mandi... hahah gila2...bukan apa tu siap mimpi syok nyer pasal... hahah yang nak tegelak nya mula2 mimpi .. pas tu terjaga... then tido balik hahahaha boleh plak la sambung lek mimpi td wakakakaka....sangat gumbira... yela gumbira sampai malas nak p keja... hahah sapa suh???

Kuar je dari umah huh angin sepoi2 bahasa la plak... menambahkan kelelapan mata ni... huk3... besa ler nek moto layan jer angin berderu2... hemmm sampai ja dekat sungai puyu paieeeee!!!! hujannnnn lebattt!!!! arrrr apa  lagi bg sikner tepi... pakai baju hujan larrr.... cehhh habes make up cair... penat jer comey2 pg td... lalalalala

apa2 pon hujan rahmat! alhamdulillah...
sejuk giler woooo...

start esok wajib diet! diet! diet!

cik ieda mendapati berat badan semakin bertambah nampak gayanya.... waaaaaaaaaaaaaaa x mau2....
SAID: x mau makan banyak dah....kerana bimbang berat badan berleluasa.... wah2 ditambah pula sengan sper taya yang berganda2... maaaaaakkkkkk x takuttttt nyaaaa!!!!
tapi kan kalau x makan pon payah gak... sat g buat pasal nek lg mendadak lg laaaaaaaa..... huk3...
x moooooooooooooooooooo!!!!

BAK KATA PEPATAH JADUAL NI LER:


Jalan SalahKesanKeputusan
Kurangkan makan seperti tidak makan malam.Otot mengecut, air dalam badan mengurang dan kadar metabolisma
turun mendadak. Lemak masih kekal.
Kurus sekejap, semua KG yang hilang datang kembali bersamabeberapa KG lagi sebagai saguhati. Kemungkinan mendapat penyakit GASTRIK sangat tinggi
Ambil pil pelangsingan.Selera makan langsung hilang, loya, pening-pening, jika tersalah ambil, kesihatan terjejas.Berat turun hanya pada peringkat awal, jika berhenti ambil pil, selera makan datang kembali berganda-ganda dan gemuk semula berganda-ganda.
Makan buah-buahan sahaja.Badan menjadi kurang bertenaga kerana nutrisi tidak lengkap dan seimbang. Tekanan
kerana terpaksa makan makanan yang sama berulang-ulang.
Diet tidak kekal lama, mudah berputus asa!
Ambil produk dari syarikat baruKredibiliti syarikat tidak sempurna, sentiasa mengejar keuntungan sahaja. Kesan sampingan jangka panjang tidak diketahui.Wang habis begitu sahaja. Kesan sampingan jangka panjang (atau pendek) menyebabkan tahap kesihatan kita terjejas.

hemmm cm ner nak wat yer??? mcm semua x kena ja.. ayoyo!!

ketawa terbahak2!! sampai x leh berenti! dahsyat sungguh!

video

rajalawak man minggu ke 9
Dengan lawak berkonsepkan kongsi gelap dan mat rempit, Abd Rahman Bin Kasim, atau lebih dikenali sebagai Man, 33, telah diisytiharkan sebagai pemenang Raja Lawak Astro Musim ke 5(RL5) dalam Gelanggang Akhir Raja Lawak yang bersiaran secara langsung sebentar tadi.
Dalam acara kemuncak yang berlangsung dari Pusat Konvesyen Shah Alam itu, Man telah mendapat undian SMS tertinggi menewaskan dua finalis lain iaitu kumpulan R2 dan kumpulan Balas….


huh x tau la nak cakap per... cik ieda bangga sangat dengan kejayaan RAJALAWAK 5 iaitu MAN. mmg tabik spring la dekat dia nih... sempoi ja...
kalau cik ieda rasa stress kat tempat keja.. usha kiri kanan layan jap rajalawak ni hahahah mmg dah jadi peberet la plak RAJALAWAK MAN MINGGU 9.
dengan keletah n bakat yang dia ada mmg wajib menang lah! caya la man!
tengok video ni sampai boleh hafal la dialog apa yang dia nak cakap... 
waduh2!!! cik ieda gelak sakan laaaaa

Suka plak dgr lagu ni... ape cer???

tajuk lagu:
Kerana Janji-Lemon T


Biarpun tidak ku ucapkan
Kau masih ku kenang
Walau lama tak bertemu
Senyummu wajah mu terbayang di mata ku

Biarpun hanya seketika
Mesranya terasa
Sekilas hampir ku terlupa
Diantara kau dan aku ada dia

Ku tak mengerti
Mengapa terjadi begini
Sekian lama diri ku terpenjara
Menangis tanpa suara

Lantaran berpegang pada janji semua ku batasi
Namun pengorbanan tiada dihargai
Ikatan itu sempadan menguji kesabaran
Malang di dalamnya aku terkorban

Andainya kau mendahului bertakhta di hati
Mungkin ku berseri tak seperti ini
Terpenjara kerana janji
Mungkinkah... mungkinkah





nape yer ??? ari ni saja dekat puluh2 kali kot asyik dok dengar lagu ni.... hahahah x pasti plak samada suka 
lirik ka or dia punya alunan muzik hemmmm apa2 je la... janji layan....tp berbeza la plak sbb en.ayie kita dia kata x syok... hemmm x pa la biar la ... bg cik ieda ntah kalau dengar ja terus layannnn...mau x nya akak yang kat tempat aku keje tu pon tepaksa la dengar sekali... heheh ampun ya kak!


tambah2 plak musim2 ujan ni... hahahah layan jer... dah la tu sampai terlena... hahaha baek punya...bangun2 didapati bateri hp KONG!!!!!
PADAN LA MUKA!

Jeleszzz Nyaaa!!!!

cik ieda merasakan sgt la jeles dengan kawan2.. mau x nya sebilangan dari mereka2 itu sudah pun bergelar isteri...wah2 sudah berteman la tu....x pe cik ieda ucapkan selamat pengantin baru kepada mereka2 yang sudah memikul tanggungjawab seorang isteri ye... moga2 menjadi isteri yang solehah dan taat kepada suami anda... hehehe

best nya ... dah kawen..pas tu nanti dapat baby comey2... waaaa sgt suka...I LOIKE!!

hai cik ida ni bila la lagi x tau la no... kawan dah lama... nak bersatu tu x tau bila hahahah...insyaallah kalau ada jodoh x ke mana... cuma cik ieda kena usaha n tawakal kepadaNya...bak kata pepatah USAHA LIF KEJAYAAN!! hehehe kalau naik tangga lambat lah.... la ni semua zaman canggih... sama gak mcm peribahasa... but "dun try this at school ya adek2... sat g lingkop beh exam hahahahha!

ok kepada yang bergelar isteri cik ieda ada satu doa khas buat ISTERI SOLEHA insyaallah:

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Kau ampunilah dosa ku yang telah ku buat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental dan fizikal
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan

Ya Allah
Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu di Arash
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
Sekiranya suami ku ini adalah suami yang akan membimbing tanganku dititianMu
Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya* suami ku ini adalah yang terbaik untukku di DuniaMu
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya

Sekiranya..
suami ku ini jodoh yang dirahmati oleh Mu maka
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya

Tetapi Ya Allah...
Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang
Kau tunjukkanlan aku jalan yang terbaik untuk aku harungi segala dugaan Mu
Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu..
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya..
Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan..
Kurniakanlah aku kekuatan Mu untuk aku memperbetulkan keadaanya
Sekiranya suami ku menyintai kesesatan
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya
keluar dari terus terlena

Ya Allah...
Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan ketelanjuranku
Sekiranya aku tersilap membuat keputusan..
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai
isteri..
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhirat Mu
Sekiranya aku engkar dan derhaka Berikanlah aku
petunjuk kearah rahmat Mu

Ya Allah sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMu..
Aku buta tanpa bimbinganMu..
Aku cacat tanpa hidayahMu..
Aku hina tanpa RahmatMu..

Ya Allah
Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi isteri Soleha
Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu
Kerana aku sedar hinanya aku
Kerana aku insan lemah yang kerap keliru
Kerana aku leka dengan keindahan duniamu
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu
Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu

Ya Allah Ya Tuhanku...
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang soleha
Isteri yang sentiasa dihati

Amin, amin Ya Rabbal Allamin..

Friday, March 25, 2011

menantu pilihan??? oh nooo!!!

ye ke? hahahha bakal je kot....belum lg... 
beliau sgt baik dengan aku...sgt memahami... 
kadang2 aku pon x paham nada suaranya..
adakah beliau marah? or mmg petern mcm tu hahaha


apa2 pon kalau sudah di namakan jodoh..
mmg konpem dah jadi mak mentua aku...lalalala
kedekut tu x......sbb bli aku mcm2...
teringat lagi masa beliau sekeluarga ke indonesia..
beliau belikan aku sepasang kain yang bersulamkan benang...
buatan tangan g tu... hahahha
orite la tu kan...


lg tentang nya... ermmmm
haaaa kalau ada kelapangan beliau ajak g makan...
konpem2 dah ana punya peberet ler ciken chop potong siap 1 hehehe
sempoi jer....


kalau ada apa2 yang memusykilkan hatinya ...
konpem hp aku berdering kencang...
maybe beliau tiada teman utk berbicara tentang isi hatinya...
aku pon layan jer... zasssss


aku menyayanginya seperti ibuku...
tp hatiku agak terguris jika kehadiran insan kedua dlm hubungan ini...
adakah mungkin aku yg berperasaan sebegini 
ataukah realiti nya seperti itu???

Tahun ni utk 3 "K"???

wah betoi2 semangat nampak wahahahha...insyaallah dengan izinNya dpt la kot nanti.... ada rezeki ada la...usaha mau kuat!! yaaaaaa caiyok2!!
cuma nak kan support dr kawan2 n family ja insyaallah semua jadi punya lah! 
cantek! muahhhhh....

TRILOGI CINTA TV1


SINOPSIS:



Trilogi Cinta menceritakan perihal cinta tiga segi antara Razif (Rosyam Noor), Salmi (Amyza Adnan) dan Norjinah (Fouziah Gous) yang terjadi tanpa diduga. Kecurangan Salmi mendatangkan musibah apabila dia terlibat dengan kemalangan dan lumpuh. Kerana cinta yang mendalam, Razif menerima Salmi semula.

Norjinah pula pada awalnya seorang pembantu rumah yang ditugaskan menjaga kedua-dua anak Razif. Namun keadaan menjadi tegang apabila hubungan mesra mereka dicemburui Salmi. Dalam diam Razif menaruh hati kepadanya, namun serba salah melihatkan keadaan isterinya yang lumpuh.


hahah kalau sampai je ari ahad ,isnin,selasa ...pukul 10.00mlm konpem mak abah n ieda dah dok depan tv layan cita ni....
jangan kan sapa2 panggil nak bersapa... hp "cik abg" msj pon buat x endah ja... tu lah penangan drama ni hahahah mmg sempoi la selute to ROSYAM  NOR hero malaya yang menerbitkan drama ni....hehehe

*buat sekalian rakan2 kalau time drama tu jgn masej ieda k heheheh....
after tu nak msj berjuta pon x pa... orite>????